X

Ma100 AR

Aanleiding

Aangezien het Mediacollege Amsterdam 100 jaar bestaat, is er een boek genaamd ‘Ma100’ gemaakt. In dit boek is te lezen over de 100 jaar historie van het Ma en de Amsterdamse Media. Nou is een boek niet het meest moderne medium om te gebruiken, daarom deze opdracht. Wij willen de ervaring van het boek verrijken met de magie van augmented reality. Door middel van het gebruik van deze techniek komen afbeeldingen in of op het boek ‘tot leven’ en wordt de lezer ondergedompeld in het onderwerp op een interactieve manier.

Onderzoeksvraag

“Hoe kan AR ingezet worden om de inhoud van het boek te verrijken en de ontwikkeling van 100 jaar (Amsterdamse) media tot leven te wekken?”

Product backlog

Als gebruiker, wil ik via mijn smartphone of tablet (Android en iOS) een interactieve AR ervaring beleven bij het Ma100 boek, zodat de ontwikkeling van de (Amsterdamse) media tot leven komt.

Magic Realism Magic-Realism_65_SCRUM

Samenwerking

Om de studenten te ondersteunen hebben wij contact gelegd met Coöperatie Artishock U.A. (Artishock).  Artishock maakt al ruim 10 jaar AR en VR producties en is een van de voorlopers op het gebied van augmented reality producties in Nederland. Voor meer info zie www.artishock.com

Magic Realism Magic-Realism_65_ma100-01
Magic Realism Magic-Realism_65_ma100-02
Magic Realism Magic-Realism_65_ma100-03
Magic Realism Magic-Realism_65_ma100-04
Magic Realism Magic-Realism_65_ma100-05
Magic Realism Magic-Realism_65_ma100-06

Mediabites

Op Mediabites 2018 presenteerde de 2 studententeams hun product aan de bezoekers van het evenement en aan Artishock. Op basis van de gemaakte producten werd één team als winnaar uitgeroepen.
Magic Realism Magic-Realism_65_winnaars

Winnaars

André Versteeg, Coen van Diepen, Mikal Keuning, Nick van Ingen, Tijmen Bruijn en Volken Koelewijn

Ruben Koops

Mediacollege Amsterdam

Gemaakt op 01-10-2018

Laatste aanpassing op 30-01-2019

X

Leuk dat je mee wilt denken, gebruik het onderstaande formulier om je vraag of suggestie in te dienen.