X

VR Canvas

Aanleiding

Virtual reality is hot en veel instanties maken dan ook de stap om in deze snel ontwikkelende techniek te duiken. Maar wat is nou eigenlijk precies de toegevoegde waarde van VR? Waarom wordt het resultaat mogelijk beter door deze techniek? Of valt de keuze enkel op VR omdat het nu eenmaal hip is? Het VR Canvas helpt om deze vragen en vooral de antwoorden scherper te krijgen, voordat het product gemaakt wordt.

Magic Realism Magic-Realism_73_VR-canvas-v1
Dit canvas is een eerste versie en voortdurend in ontwikkeling. Heb je ideeën of suggesties voor het canvas, gebruik dan de knop 'mail ons' (rechts) om je feedback met ons te delen.

Over het VR Canvas

Het canvas is opgedeeld in 5 gebieden:
  1. Waarom VR
    Wat is de toegevoegde waarde van virtual reality? Waarom is deze techniek het beste voor het resultaat?
  2. Doelgroep
    Voor wie maak je het resultaat? Welke techniek en kennis heeft deze doelgroep tot zijn beschikking?
  3. Benodigdheden
    Welke expertise is er al in huis? Moet een expert ingevlogen worden? Welke hard- en software zijn er nodig?
  4. Budget
    Waar komt de tijd vandaan voor het ontwikkelen van het resultaat? Gaat dit een bestaand iets vervangen en hoe betaalt de extra moeite zichzelf terug?
  5. Resultaat
    Wat is het resultaat, wat ga je ontwikkelen?

Ruben Koops

Mediacollege Amsterdam

Gemaakt op 12-11-2018

Laatste aanpassing op 01-03-2019

X

Leuk dat je mee wilt denken, gebruik het onderstaande formulier om je vraag of suggestie in te dienen.